pondělí 18. dubna 2016

Kopačák








Z dortu ve tvaru kopačáku jsem měla docela strach. Obavu jsem měla hlavně z toho, že mi nebudou tvary správně navazovat na sebe, nakonec to ale nebylo tak hrozné jak jsem si myslela. Na internetu jsem si našla šablonu a tu si zvětšila na potřebnou velikost. Velikost se zjistí podle výpočtu:


a(hrana) = 0,20828*d (d=průměr)


V mém případě a = 0,20828*20 = 4,16 = 4,2


Pak jsem si už jednoduše šablonu nakopírovala do wordu, pomocí vložení tvaru jsem si vytvořila čáru o délce 4,2cm a obrazec jsem zvětšila tak aby hrana tvaru byla stejně velká jako čára. A dál už stačí jen vytisknout :)






Při výrobě tohoto dortu mi velice dobře posloužila forma na plněné dorty, kterou jsem si koupila už před několika lety a musím přiznat, že nějaký ten rok jsem ji také už nepoužila (zapomněla jsem, že ji vůbec mám :) ) Co jsem četla na internetu někdo používá i kovovou mísu na těsto, dokonce jsem viděla i skleněnou mísu, ale s tím zkušenost nemám.










Z této sady jsem použila půlkulatou misku, vršek a dno. Formu je potřeba pořádně vymazat a vysypat. Hůře se odhaduje i doba pečení, protože do formy nevidíme, ale zvládnout se to dá. Nechtěla jsem aby byla polokoule vyplněná pouze jen krémem, takže jsem část těsta nalila i do vršku formy.  Nakonec mi vznikla dutá polokoule a korpusová výplň do ní. Polokouli jsem si vevnitř vymazala krémem, korpusovou výplň prořízla a pak postupovala klasicky jak při promazávání dortu. Vložila jsem vršek výplně pak krém, zase korpusovou výplň, krém a nakonec přišlo dno.. Dort jsem otočila dnem dolů a celou polokoouli ještě obmazala krémem aby byla krásně hladká. Pak už stačí nechat pořádně vychladit a můžeme začít zdobit.



Připravila jsem si několik tvarů na začátek.






Při pokládání jsem začala černou barvou. Vršek krásně navazoval na sebe, ale jak se polokoule rozšiřovala bylo potřeba tvary trochu roztáhnout, to ale ničemu nevadí. Jakmile jsem měla celý kopačák obskládaný udělala jsem pomocí rádýlka prošití na bílých kouscích. Nakonec jsem kopačák přelakovala jedlým lakem a posadila na předem připravený spodní korpus. Pak už stačila dodělat jen tráva, nápisy a bylo hotovo :)























0 komentářů:

Okomentovat

Používá technologii služby Blogger.

© Lahodné Dortíky, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena